Fastlan - tworzenie stron www, sklepów, szablonów, projektowanie

Formularz zapytania

Korzystając z formularza zapytania drogą internetową uzyskujesz już na starcie 15% rabatu. Dlatego warto właśnie nam zlecić realizację Twojego projektu. Dbamy o Twoje dane, gwarantujemy, że nie będą one wykorzystane w innym celu.


Gdy projekt kłóci się z wizją Klienta
Gdy projekt kłóci się z wizją Klienta

Zwykle Klient nie ma zarysowanej własnej wizji projektu a całość zleca nam, ufając naszemu doświadczeniu i kreatywności. Co się dzieje w chwili, gdy przesłany przez nas projekt nie trafia w gust Klienta?

Zdarza się to bardzo rzadko, gdyż każdy projekt poprzedzony jest szerokim wywiadem, śledzeniem branży, stron firm konkurencyjnych oddających tematykę projektu. Zanim Klient otrzyma pierwszy projekt, przemyślany on jest na wszystkich płaszczyznach: od wyglądu, efektowności (logotyp, strona internetowa, projekty dtp), przez funkcjonalność (strona, sklep, szablon) i efektywność (optymalizacja, skoncentrowanie uwagi na treści nie na formie), zahaczając o to co Klientowi pasuje najbardziej. To nie wystarczy. Klient otrzymuje projekt i stwierdza, że coś jest nie tak. Gdzie powstał problem? Czy problemem jest brak komunikacji, może coś innego?

Zrobiłem zestawienie najczestszych czynników powodujących taką sytuację.

1. Gust. Jesteśmy doświadczoną firmą projektową. Znamy trendy rynku, to co jest modne, to co jest praktyczne i to co powoduje wrażenie na odbiorcy. Zdarza się, że Klient nie lubi jak się jest za modnym, za praktycznym i robi się za duże wrażenie, są i tacy, którzy chcą zarobić za duże wrażenie formą zapominając o treści. O gustach się nie dyskutuje jednak zawsze staramy się znaleźć jakiś kompromis. Przekonujemy Klienta do zaproponowanego projektu jednak zawsze wprowadzamy elementy, które usatysfakcjonują zleceniodawcę.

Przykład: pierwsza propozycja, drugi projekt - zmiany po uwagach Klienta + nasza alternatywa.

Fastlan - projekt szablonu

Fastlan - projekt szablonu

2. Wizja. Nasuwa się dopiero po przesłaniu przez nas projektu. To główny czynnik "niekompatybilności". Klient otrzymuje projekt i dopiero wpada na pomysł własnej realizacji. Najczęściej zdarza się to przy projektowaniu logotypu firmowego.

Przykład: Ogrodniczyfarmex. Nr 1: Przesłany projekt, Nr 2: Klient decyduje się na sam napis. Tworzymy graficzną formę napisu. Nr 3: Zmiana wizji, Klient decyduje się na powiązanie grafiki z napisem.

Fastlan - projekt logo

Fastlan - projekt logo

Fastlan - projekt logo

3. Brak doświadczenia. Klient posiada wizję własnego projektu, jednak nie jest na bieżąco z panującymi trendami. Tworzymy projekt, który wydaje się za bardzo efektowny jednak w gruncie rzeczy jest bardziej praktyczny (technologie parallax, scrollto, one page website, grid). W takim wypadku pozostaje przekonanie Klienta do naszych rozwiązań, przekonanie, że będą one najlepsze dla jego projektu.

Przykład: brzuchpoporodzie.pl Portal informacyjny, wspomagany przez nowe technologie. Absolutenie nie stracił na atrakcyjności a zyskał na funkcjonalności.

4. Zmiana planów. Projekt w początkowej fazie wygląda zupełnie inaczej. Plan realizacji albo zostaje poszerzony o nowe treści, bądź mocno okrojony niż w początkowej fazie. Tworzenie nowych bloków bądź usuwanie bloków powoduje całkowitą bądź częściową przebudowę layoutu.

Możesz mieć pewność, że nasze projekty dopasujemy "na miarę". Jeżeli projekt nie trafi w gust, spowoduje, że zrodzi się inna wizja projektu zdaj się na nasze doświadczenia. My znajdziemy złoty środek aby satysfakcja z jego realizacji była po obu stronach.